min dag/en lista

tänkte blogga igår med hade inte tid, skulle ta tåget till ånge men missade det precis då jag var där så sen fick mamma skjutsa mig istället. jag och nanna kollade på film, ego. så himla bra! kan se den hur många gånger som helst! sen började vi se this is 40 men den somnade vi till för vi var så trött. mamma hämtade mig i ånge vid halv 12 ungefär, och nu har jag bara tagit det lugnt, tänkte ta och städa på mitt rum snart. ikväll ska jag ta en lång dusch, göra ansisktsmask och ta hand om mig själv litegrann. tända lite ljus på rummet och se på någon film, ha lite mysigt ensam. det går bra ibland det med. 
 

10 saker jag tycker om:
1. kärlek. men samtidigt kan det vara jätte jobbigt ibland.
2. saker vi gör för andra för att göra dom glad, tex komplimanger, små fina texter på lappar, överasskningar osv
3. min familj, jag är så glad att jag står så nära min mamma. utan henne hade jag gått under för längesen
4. våren, när det droppar från taken och asfalten smälter fram
5. lägga sig nyduschad i en nybäddad säng och kolla på en bra film, gärna med någon man tycker om

 

 

6. musik, älskar musik. det bästa som finns när man ska åka någonstans långt bort
7. dom sista skolveckorna innan skolavslutningen
8. åka utomlands. jag verkligen hoppas att jag kan åka med några vänner nästa sommar. det pirrar i magen bara jag tänker på det. fyfan vad roligt
9. att sjunga
10. och sommar såklart, festivaler och barbent
 
 
 

9 saker jag tycker mindre om:
1. när man står där framför garderoben med kläder över hela golvet, och man står fortfarande i underkläder när man ska gå till bussen om fem minuter. panik
2. när människor trycker ner andra och är jävlig
3. att vara stressad 
4. dom som tror dom kan behandla någon annan hur som helst
5. när nån är för egoistisk, jag klarar inte av sånt
6. killar som ser tjejer som objekt. vill typ samla ihop alla och bara lära dom hur man ska bete sig. blir så arg.
7. människor som tjatar
8. när man glömt hörlurar då man ska till skolan eller åka någonstans....
9. dom som inte kan glädjas åt andras framgång.


8 bloggar jag läser:
1. kenzas
2. angelica blicks
3. zara larssons blogg
osv osv osv

 

7 saker jag vill göra i framtiden:
1. få ett bra jobb jag trivs med
2. resa resa och resa
3. tjäna bra med pengar
4. skaffa familj
5. göra något fint för mina föräldrar
6. köpa ett jätte fint hus, pch inreda precis i min smak
7. bo utomlands några år

 

 


6 saker jag är rädd för:
1. att bli ensam
2. framtiden, såklart
3. jag är rädd för att misslyckas
4. att förlora min familj
5. att bli äldre.. haha alltså jag vill inte bli gammal
6. att göra dom jag bryr mig om besviken eller ledsen

 

5 platser jag tycker om att vara på:
1. tillsammans med mina vänner på festival 
2. i stockholm
3. utomlands i en solstol 
4. i min pojkväns famn
5. i leringen i stugan
 
 

6 ord som beskriver mig:

1. busig hihi
2. står för mina åsikter
3. känslosam, kan nästan gråta på beställning haha
4. väldigt snäll, ibland lite för snäll 
5. romantisk... tycker jag iallafall :(
6. pålitlig

 
 
 

3 saker jag ser fram emot:
1. åka utomlands!
2. fylla 18! 
3. att få egen lägenhet.. typ om 175 år. 

 

2 bra filmer:

små citroner gula! en oväntad vänskap,

the croods, haha världens bästa barnfilm. och en bra skräckfilm, dark skies.


1 bra låt:

youth - daughter. tröttnar aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0