rosa

 
w e h e a r t i t 

min dag/en lista

tänkte blogga igår med hade inte tid, skulle ta tåget till ånge men missade det precis då jag var där så sen fick mamma skjutsa mig istället. jag och nanna kollade på film, ego. så himla bra! kan se den hur många gånger som helst! sen började vi se this is 40 men den somnade vi till för vi var så trött. mamma hämtade mig i ånge vid halv 12 ungefär, och nu har jag bara tagit det lugnt, tänkte ta och städa på mitt rum snart. ikväll ska jag ta en lång dusch, göra ansisktsmask och ta hand om mig själv litegrann. tända lite ljus på rummet och se på någon film, ha lite mysigt ensam. det går bra ibland det med. 
 

10 saker jag tycker om:
1. kärlek. men samtidigt kan det vara jätte jobbigt ibland.
2. saker vi gör för andra för att göra dom glad, tex komplimanger, små fina texter på lappar, överasskningar osv
3. min familj, jag är så glad att jag står så nära min mamma. utan henne hade jag gått under för längesen
4. våren, när det droppar från taken och asfalten smälter fram
5. lägga sig nyduschad i en nybäddad säng och kolla på en bra film, gärna med någon man tycker om

 

 

6. musik, älskar musik. det bästa som finns när man ska åka någonstans långt bort
7. dom sista skolveckorna innan skolavslutningen
8. åka utomlands. jag verkligen hoppas att jag kan åka med några vänner nästa sommar. det pirrar i magen bara jag tänker på det. fyfan vad roligt
9. att sjunga
10. och sommar såklart, festivaler och barbent
 
 
 

9 saker jag tycker mindre om:
1. när man står där framför garderoben med kläder över hela golvet, och man står fortfarande i underkläder när man ska gå till bussen om fem minuter. panik
2. när människor trycker ner andra och är jävlig
3. att vara stressad 
4. dom som tror dom kan behandla någon annan hur som helst
5. när nån är för egoistisk, jag klarar inte av sånt
6. killar som ser tjejer som objekt. vill typ samla ihop alla och bara lära dom hur man ska bete sig. blir så arg.
7. människor som tjatar
8. när man glömt hörlurar då man ska till skolan eller åka någonstans....
9. dom som inte kan glädjas åt andras framgång.


8 bloggar jag läser:
1. kenzas
2. angelica blicks
3. zara larssons blogg
osv osv osv

 

7 saker jag vill göra i framtiden:
1. få ett bra jobb jag trivs med
2. resa resa och resa
3. tjäna bra med pengar
4. skaffa familj
5. göra något fint för mina föräldrar
6. köpa ett jätte fint hus, pch inreda precis i min smak
7. bo utomlands några år

 

 


6 saker jag är rädd för:
1. att bli ensam
2. framtiden, såklart
3. jag är rädd för att misslyckas
4. att förlora min familj
5. att bli äldre.. haha alltså jag vill inte bli gammal
6. att göra dom jag bryr mig om besviken eller ledsen

 

5 platser jag tycker om att vara på:
1. tillsammans med mina vänner på festival 
2. i stockholm
3. utomlands i en solstol 
4. i min pojkväns famn
5. i leringen i stugan
 
 

6 ord som beskriver mig:

1. busig hihi
2. står för mina åsikter
3. känslosam, kan nästan gråta på beställning haha
4. väldigt snäll, ibland lite för snäll 
5. romantisk... tycker jag iallafall :(
6. pålitlig

 
 
 

3 saker jag ser fram emot:
1. åka utomlands!
2. fylla 18! 
3. att få egen lägenhet.. typ om 175 år. 

 

2 bra filmer:

små citroner gula! en oväntad vänskap,

the croods, haha världens bästa barnfilm. och en bra skräckfilm, dark skies.


1 bra låt:

youth - daughter. tröttnar aldrig.


natt funderingar

 
    
 
 
jag vet hur det känns när man är på botten, då man hellre ligger i sin säng än att kliva upp, då man försöker tvinga sig själv att sova för att slippa tänka. jag vet hur det känns då man tappar fästet, då man mister kontrollen, då muren man byggt för att stänga in tankarna plötsligt brister, då man slänger saker i väggen och då hejdlösa tårar rinner ner för kinderna för att det finns inget annat sätt att få ur sig de som så länge legat och skavt i både hjärna och hjärta. jag vet hur det är, för jag har varit där.
 
men det blir alltid bättre, du kommer resa dig upp, och ibland kanske du behöver lite hjälp på traven. och även om det i stunden känns så, så är du heller aldrig ensam.

sko kärlek

 
 
har verkligen fallit för dessa skönheter, synd bara att dom är så fruktansvärt dyr. kanske något att önska sig i julklapp... 
 
seg dag idag. musik i två timmar på tre personer går sådär. förstår inte hur dom tänkt riktigt. åkte hem och tänkte plugga lite matte, men somnade istället och vaknade lagomt till idol. somnade ungefär 2 igår natt... nu ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen! 
 

the more you care the more you have to lose

 
alla killar blir tillslut den killen som alla andra killar blir. den dom sa att dom aldrig skulle bli. 
 

ny design

 
 
ändrade min design, är inte riktigt klar än men det är bara småsaker jag ska ändra. fixar det imorgon för orkar verkligen inte hålla mig vaken längre. godnatt!
 
 

den tjugotredje augusti

har börjat mitt andra år i gymnasiet, ett steg närmare studenten.
 
inget särskilt har hänt då jag inte bloggat, ljungarocken började bra men slutade väl sådär. jätte roligt att få träffa kompisar man annars inte ser så ofta. jag vet liksom inte riktigt vad jag ska blogga, vet inte vad ni vill läsa. 
 
inspiration. älskar vitt, lite gammalt men samtidigt modernt, sött och litet.
bilder från min pinterest, länk här
 
 
 
 
 

smycken och kläder

 
 

i never want summer to end

 
imorn då det hunnit bli ljust tänkte jag visa lite kläder jag köpt den senaste tiden samt lite smycken. har inte använt min kamera på ganska länge eftersom jag fotar mycket med min iphone, och sedan vill jag variera mina inlägg lite så det kanske blir roligare att läsa. 
 
känns verkligen att sommaren snart är slut och att hösten lurar bakom hörnet. dröjer inte länge tills vi går runt med varmare jackor och halsdukar. och nu är det bara sex dagar kvar till skolan(!?) och jag har ingen lust med det alls
 
 
. men den här sommaren har varit en bra sommar, har träffat nya människor och skrattat väldigt mycket. vardagen och rutiner lockar mig inte alls...

There's something really close to who you are, smoking cigarettes out in your car

 
 
 
 
tell me there's still someting you need, you know sometimes I wish that it was me 

svartvitt

 
 

daughter - run

 
 
 

* * * * * * * * * * * *

 
 
 
 
 

ingen vill ha en ledsen tjej

"bakom din fasad finns så mycket vackert, jag ser det ibland. och jag minns varför jag älskar dig"
 
"jag vill så gärna tro på att allt kommer bli bra och att vi om ett år strosar omkring på ikea och köper stolar och bord till vår lägenhet"
 
"bruna ögon. stubbig haka. lockigt hår. tjocka ögonbryn. smal näsa. fylliga läppar"
 
 
"jag älskar dig, säger han och ser på mig med halvslutna ögon.
jag kollar upp i taket, ser en mal flyga runt kring lampan.
jag älskar dig med, säger jag lite för sent. men han märker ingenting. ingenting alls"
 
 "jag är så rädd att jag aldrig kommer glömma dig, att varje gång jag åker förbi det där stället så kommer jag minnas all vi gjort"
 
 
 "vi lever på cigaretter och naken hud. som om det är vad vi har kvar"
 
"när jag vänder mig om och går så önskar jag att du ska springa efter. det händer aldrig"

para-para-paradise

 
 
 
 
nyss kommit hem från ånge, har varit med nanna och vi har badat, pratat massor och ätit rostade mackor med salami och brieost. fyfan vad gott det är. tänkte ta och kolla på nått avsnitt av pll och sedan sova, om jag kan så vill säga. är inte ett dugg trött.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

bra musik / sne bild

 
 
 
 
 
 

en grå himmel

 
 
 
 
idag är sån dag jag älskar att sitta inne i soffan och läsa bra böcker eller titta på serier, se på en bra film med någon man tycker om och äta något gott. läste i en blogg om att serien twisted skulle vara bra så jag har börjat kolla på den, sett sex av sju avsnitt så tänkte ta tillfället i akt och se på den då min pojkvän spelar fotboll. 

någonting nytt

då provar vi igen. hoppas mina trogna följare (vilket är cirkus två stycken....) på min andra blogg har hittat hit. nu är klockan faktiskt 4 och jag tänkte försöka sova. skriver något imorgon, fast så höga förhoppningar ska man ju inte ha. godnatt. 
 
↑ tumblr 
 

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


RSS 2.0